چگونه عسل رس بسته را نرم کنیم به اضافه فیلم


 

عسل یک افزودنی خوشمزه برای غذاهای بی شمار است ، اما استفاده از آن هنگامی که سفت یا متبلور شد ، می تواند جلوه خوشایندی نداشته باشد. اگر به دنبال راهی ثابت برای نرم و گرم کردن عسل خود هستید ، سعی کنید آن را در دیگ آب گرم غوطه ور کنید! اگر عجله دارید ، کمتر از یک دقیقه یک شیشه بدون سرپوش را در مایکروویو امتحان کنید و از عسل تازه شده خود لذت ببرید!
 

روش 1 » استفاده از دیگ آب گرم
 

    تصویر نرم کردن عسل مرحله 1


1 »  یک قابلمه بزرگ را با آب گرم پر کنید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید. ظرفی پیدا کنید که آنقدر بزرگ باشد که به راحتی شیشه یا بطری عسل شما در آن جا بگیرد. با استفاده از آب شیر گرم ، قابلمه را تا نیمه پر کنید و بررسی کنید که آیا آب کافی برای پوشاندن 75٪ ظرف عسل وجود دارد. هنگامی که قابلمه تا سطح مورد نیاز پر شد ، آن را روی یک مشعل بزرگ که روی حرارت زیاد تنظیم شده قرار دهید.

*   سعی کنید ظرفی که انتخاب کرده اید را روی بزرگترین شعله گاز خود قرار دهید. شعله های بزرگ آب شما را سریعتر از شعله های کوچکتر گرم می کند.
*   اگر فقط به دنبال نرم کردن یک ظرف کوچک عسل هستید ، ممکن است نیازی به استفاده از یک قابلمه بزرگ نباشد.

 


2 » مراقب باشید آیا آب حباب می زند یا نه ، هنگامی که آب بخار می کند و به جوش می آید ، حرارت را خاموش کرده و قابلمه را به منطقه ای سردتر منتقل کنید.

*   هنگام استفاده از قابلمه ای که روی اجاق گاز قرار دارد ، از دستکش استفاده کنید.
*   هنگام جابجایی آب جوش مراقب باشید تا آب روی شما نریزد و آسیب نبینید.

 


3 » اجازه دهید آب سرد شود تا درجه حرارت به زیر 140 درجه فارنهایت (60 درجه سانتی گراد) برسد. آب را برای چند دقیقه به حال خود رها کنید. برای کنترل دما ، دماسنج را به آب بچسبانید تا از میزان داغ بودن آب مطلع شوید.

-  تا پایین امدن درجه آب به زیر دمای 140 درجه فارنهایت (60 درجه سانتی گراد) هیچ کاری با آب نکنید.

*   اگر عسل را بیش از حد گرم کنید ، می تواند آنزیم های مغذی و سایر ویژگی های عسل را از بین ببرد.
*   بسیاری از پلاستیک ها می توانند دمای جوش را تحمل کنند. اما شما نباید بطری های پلاستیکی را در دیگ آب گرمی که بیش از 140 درجه فارنهایت (60 درجه سانتیگراد) هستند برای مدت طولانی نگه دارید.

 


4 » در ظرف عسل را باز و آنرا در آب گرم قرار داده و در وسط قابلمه بگذارید. نگران نباشید و در عوض بگذارید بماند و شروع به جذب گرمای آب کند. یک دماسنج در دست داشته باشید تا بتوانید دما را کنترل کنید.

*  اگر آب بیش از حد سرد شد ، فقط عسل را از قابلمه بردارید و دوباره آب را بجوشانید.
*  اگر می خواهید مقدار کمی عسل نرم کنید ، مقدار مورد نظر خود را در یک کاسه شیشه ای کوچک بریزید. کاسه کوچک خود را در یک کاسه بزرگتر که با آب گرم پر شده است قرار دهید تا نرم شدن عسل شروع شود. عسل را برای چند دقیقه هم بزنید و در صورت نیاز کاسه بزرگتر را با آب گرم پر کنید.

نکته: اگر نمی خواهید نگران سرد شدن آب خود باشید ، سعی کنید از شعله اهسته اجاق گاز استفاده کنید! آب قابلمه را به اندازه ای آب پر کنید که 75 درصد ظرف عسل شما را در آن غوطه ور شود. در مرحله بعد ، اجاق را با کمترین حرارت ممکن روشن کنید ، سپس ظرف عسل خود را تا 8 ساعت در اجاق گاز آهنی بدون پوشش بگذارید.

مطمئن شوید که ظرف آب شما گرمتر از 140 درجه فارنهایت (60 درجه سانتی گراد) نمی شود ، در غیر این صورت عسل را بیش از حد گرم می گردد. در حالت ایده آل ، سعی کنید دما را زیر 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتی گراد) نگه دارید.

   


 5 »  حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا عسل نرم شود. در حالی که عسل شما گرم می شود ، یک تایمر تنظیم کنید و در همین حال روی کارهای دیگر نیز کار کنید. بعد از گذشت نیم ساعت ، عسل را هم بزنید تا ببینید آیا هنوز بلور شده است یا خیر. اگر هنوز نرم نشده است ، عسل را 30 دقیقه دیگر در آب بگذارید یا تا زمانی که دیگر سفت نشود.

* این روند ممکن است زمان زیادی طول بکشد. در صورت نیاز فوراً از عسل متبلور خود در حمام آب گرم قرار ندهید.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

روش 2 » قرار دادن ظروف شیشه ای در مایکروویو
 

 

1 » قبل از گرم کردن عسل درب ظرف را بردارید. از آنجایی که اکثر درب شیشه ها فلزی هستند ، همیشه از گرم کردن شیشه های بسته عسل خودداری کنید. در عوض درپوش را روی یک سطح مجاور بگذارید تا عسل هنگام گرم شدن دوباره جایی برای تنفس داشته باشد.

*  گرمای شدید مایکروویو می تواند آنزیم های مفید و سایر مواد مغذی موجود در عسل را از بین ببرد. با این حال اگر به دنبال راه حل گرمایش سریع هستید ، مایکروویو می تواند به صورت مقیاس کوچک عمل کند.

* هشدار: بطری های پلاستیکی عسل را در مایکروویو گرم نکنید ، زیرا پلاستیک می تواند پیچ ​​خورده و شروع به ذوب شدن کند.
 


2 » مایکروویو را روی تنظیمات قدرت کمتری تنظیم کنید. در صورت امکان ، تنظیمات مایکروویو خود را بررسی کنید و ببینید آیا می توانید درصد قدرت وارد شده به دستگاه خود را کاهش دهید. اگر تنظیمات خاصی ندارید ، سطح قدرت "متوسط" را انتخاب کنید. اگر مایکروویو شما پیشرفته تر است ، "50 power قدرت" یا کمتر را انتخاب کنید.

*  اگر تنظیمات را پایین نیاورید عسل شما بیش از حد گرم می شود.
 

 

3 » ظرف را در مایکروویو به مدت 30 تا 60 ثانیه گرم کنید. تایمر مایکروویو را برای 1 دقیقه یا کمتر تنظیم کنید و منتظر بمانید تا عسل گرم شود. عسل داغ شده را با قاشق هم بزنید تا ببینید بلورها از بین رفته اند یا خیر. اگر عسل هنوز سفت به نظر می رسد ، آن را به مدت 30 ثانیه یا کمتر گرم کنید.

*  احتمالاً نیازی به گرم کردن عسل به مدت 30 ثانیه نیست


منبع »  www.wikihow.com/Soften-Honey